EVALUASI PENERAPAN SISTEM MANAJEMEN MUTU (ISO 9001:2015) PADA PT. CHINA COMSERVICE INDONESIA Evaluation of Quality Management System (ISO 9001:2015) Implementation In PT. China Comservice Indonesia

Syafrijal Fajri Lubis, Lubis (2022) EVALUASI PENERAPAN SISTEM MANAJEMEN MUTU (ISO 9001:2015) PADA PT. CHINA COMSERVICE INDONESIA Evaluation of Quality Management System (ISO 9001:2015) Implementation In PT. China Comservice Indonesia. Skripsi thesis, Universitas Sahid Jakarta.

[img] Text
Lubis.pdf

Download (464kB)

Abstract

EVALUASI PENERAPAN SISTEM MANAJEMEN MUTU (ISO 9001:2015) PADA PT. CHINA COMSERVICE INDONESIA Evaluation of Quality Management System (ISO 9001:2015) Implementation In PT. China Comservice Indonesia Syafrijal Fajri Lubis1, Tatan Sukwika1, Ira Mulyawati1 1 Teknik Lingkungan, Fakultas Teknik, Universitas Sahid, Jakarta E-mail Korespondensi: syafrijal.fajri@gmail.com Diterima: xx Februari 20xx Disetujui: xx Februari 20xx ABSTRACT PT. CCSindo has not fully implemented the system properly and is still running by best practice, and there are still many management levels who have not implemented the quality management system properly. The purpose of this research is to find out how the implementation goes through evaluation to find out how far the level of success of the quality management system that has been implemented at PT. CCSindo. The research was carried out with a qualitative descriptive study, which analyzed the data by describing a clear picture of PT. CCSindo. The results showed that the results of the implementation value of each clause of ISO 9001:2015 reached an average of more than 90%. The results of the evaluation are known that the implementation is going very well, but there needs to be an increase in performance monitoring and evaluation of external providers which is carried out regularly. It is hoped that for continuous improvement of the suitability, adequacy and effectiveness of the quality management system, it is necessary to take action to deal with the consequences of non-conformities and take corrective action on non-conformities appropriately. Keywords: implementation of ISO, iso 9001:2015, quality management system ABSTRAK PT. CCSindo belum sepenuhnya menjalankan sistem dengan baik dan masih berjalan dengan cara best practice, dan masih banyak jajaran manajemen yang belum menjalankan sistem manajemen mutu dengan baik. Tujuan penelitian ini untuk mengetahui bagaimana implementasi berjalan melalui evaluasi untuk diketahui sejauh mana tingkat keberhasilan sistem manajemen mutu yang telah dilaksanakan di PT. CCSIndo. Penelitian dilaksanakan dengan studi deskriptif kualitatif, yang menganalisa data dengan cara mendeskripsikan gambaran yang jelas mengenai PT. CCSIndo. Hasil penelitian menunjukan bahwa hasil dari nilai implementasi tiap-tiap klausul ISO 9001:2015 rata-rata mencapai lebih dari 90%. Hasil evaluasi diketahui implementasi berjalan dengan sangat baik, namun perlu ada peningkatan pemantauan kinerja dan evaluasi terhadap penyedia eksternal yang dilakukan secara berkala. Diharapkan untuk peningkatan yang berkelanjutan terhadap kesesuaian, kecukupan dan efektivitas sistem manajemen mutu perlu dilakukan tindakan untuk menghadapi konsukuensi ketidaksesuaian dan melakukan tindakan perbaikan atas ketidaksesuaian secara tepat. Kata kunci: implementasi iso, iso 9001:2015, sistem manajemen mutu

Item Type: Thesis (Skripsi)
Subjects: T Technology > TD Environmental technology. Sanitary engineering
Divisions: Fakultas Teknik > Teknik Lingkungan
Depositing User: sis gunawan usahid
Date Deposited: 02 Nov 2022 09:13
Last Modified: 02 Nov 2022 09:13
URI: http://repository.usahid.ac.id/id/eprint/2117

Actions (login required)

View Item View Item